برای جلوگیری از خونریزی بینی چه باید کرد؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

برای جلوگیری از خونریزی بینی چه باید کرد؟ | پزشکی


معالجه اشتباه خون ریزی بینی قادراست تمام چیز را خراب تر کرده و سبب شود که خون ریزی برای مدت زیاد تری دنباله نمایان کند. بنابرابن برای پیشگیری از خون ریزی بینی، مناسبتر است مرحله های زیر را دنبال نمایید.

خون ریزی بینی علامت چیست؟

رایج ترین دلایل خون ریزی بینی، خشک بودن آب و هوا و فرو بردن انگشت در درون آن است. این نشانه پرمخاطره قادراست علت مناسبی برای آن باشد که انگشت خود را در بینیتان فرو ننمایید. با این حال، دلایل خون ریزی بینی امکان پذیر است چیزهای مختلفی باشد از آلرژی یا سرماخوردگی گرفته تا گرفتگی مزمن بینی یا حتی عفونت های سینوسی، قادراست دلایل مختلفی برای خون ریزی بینی وجود داشته باشد.

طبق گفته معالجهگاه  مایو، گاهی اوقات، خون ریزی بینی (که اصطلاح دکتری نام ان خون دماغ است) علامت ای از یک مریضی یا ضرر اساسی تر است. به ندرت، پیش می آید که خون ریزی بینی پرمخاطره باشد و در واقع در موارد معدودی این پیامد علامت ی یک مریضی پرمخاطره است، اما در مردم مسن این نشانه، قادراست نشان دهنده ی ریسک باشد.

در این مقاله از مجله تندرستی می خواهیم در مورد روش ی درست بند آوردن خون ریزی بینی صحبت کنم:

چگونه خون ریزی بینی را بند آوریم؟

همواره  زیادتر مردم برای بند آوردن خون ریزی بینی شان، تیغه بینی خود را استوار فشار می دهند زیرا باور دارند این کار قادراست سبب بند آمدن خون ریزی شود، اما طبق دید جیسون ماری آبراموویچ، کارشناس رشته آلرژی این کار چندان اثربخش نیست.

پزشک آبراموویچ می گوید کار درستی که بایست برای متوقف کردن خون ریزی بینی انجام دهید، استوار فشار دادن سوراخ های بینی تان است. او می گوید: “این کار سبب اعمال فشار بر دیواره ی سوراخ بینی که احتمالا خون ریزی از آن نشات گرفته می شود.” سر خود را اندکی به جلو خم نمایید، تا خون به سمت عقب رانده شود. به گفته پزشک آبراموویچ، قرار دادن یک کمپرس یخ بر روی پل بینی قادراست به بند آمدن خون ریزی یاری کند و همینطور اسپری های گرفتگی بر بینی نیز قادراست سبب منقبض شدن عروق خونی شده و لذا خون ریزی را متوقف نماید. کج کردن سر خود به سمت عقب یکی از ۱۲ اشتباه اولی است که می توانید در وقت خون ریزی بینی تان مرتکبش شوید.

چه وقتی بایست به دکتر رجوع نمایید

پزشک مقدسی می گوید: اگر دو یا سه بارتلاش کردید خون ریزی بینیتان را بند بیاورید اما موفق نبودید، زمان آن است که با دکتر خود ارتباط بگیرید.

پزشک آبراموویچ در دنباله ی سخنانش می گوید: اگر خونی که از بینیتان جاری می شود به رنگ قرمز روشن باشد و به شتاب جریان یابد علامت ای از ریسک است و بایست به دکتر رجوع نمایید. او می گوید:  من به تمام بیمارانی که نخستین خون ریزی بینی خود را تجربه می کنند پیشنهاد می کنم که حتما به  یک کارشناس گوش و حلق و بینی رجوع نمایند و مورد معاینه قرار گیرند.

پزشک مقدسی می گوید:  این کار از آن جهت ارزش دارد که سبب می شود متوجه دلیل خون ریزی بینی شده و تمام مسائل و بی قراری هایی که ذهنتان را مشغول نموده تمام شوند. افزون بر این، اگر به طور مداوم گرفتار خون ریزی بینی می شوید بایست حتما توسط دکتر معاینه شوید زیرا این خون ریزی، امکان پذیر است نشانی از وجود مسائل شدیدتر باشد. از سوی دیگر، داستان اب ریزش بینی مختلف دارند.

چگونه از خون ریزی بینی پیشگیری کنیم.

اگر تا کنون گرفتار خون ریزی بینی نشده اید ضروری نیست راه های پیشگیری از خون ریزی بینی را بیاموزید.

یک راه ایده آل برای پیشگیری از خون ریزی بینی این است که همواره بینیتان را مرطوب نگاه دارید. پزشک آبراموویچ می گوید: نزدیک شدن بیش از اندازه عروق خونی به میزان و پاره شدن آنان قادراست سبب بروز خون ریزی شود که همواره زمانی بینی خشک است اتفاق می افتد.

اسپری محلول نمک ویژه بینی یا آب نمک گزینه های عالی ای برای مرطوب نگاه دارا بودن بینی هستند. افزون بر این شما می توانید قبل از خواب  یک میزان کم وازین یا اکوافور یعنی چیزی در محدوده یک دانه نخود از این مواد را در درون سوراخ های بینیتان بگذارید تا آنان رطوبت ضروری را جذب نمایند.

مرطوب کننده ها گزینه دیگر موجود برای مرطوب نمودن بینی هستند. با این حال، در حالی که خشکی بینی رایج ترین دلیل خون ریزی بینی است، آلرژی، التهاب، عفونت و فشار خون بالا می توانند دیگر دلایل دچار به این پیامد باشند. افزون بر این امکان پذیر است خون ریزی بینی شما به علت تروما باشد که بعدا راجب آن بحث خواهیم کرد.